Oversigt
Referat fra medlemsmødet den 27 oktober 2022
Referat fra medlemsmødet den 7 oktober 2021
Udvalgets beretning til medlemsmødet den 7 oktober 2021
Forretningsorden for Midtsjællandsudvalget, godkendt den 30 december 2020
Referat for udvalgsmøde i Haslev den 11. november kl 1900
Referat fra udvalgsmøde de 18. oktober 2020 i cafeteriaet på Farø kl 1500
Medlemsmøde Midtsjælland 8/10-2020
Til medlemsmødet var der 14 deltagere
Karina Skou bød velkommen og foreslog Ib Johansen som
ordstyrer og Ib blev enstemmigt valgt.
Som stemmetællere blev Claes Kragh Jensen og Lis Vibe Helwer
foreslået og valgt.
Karina Skou aflagde beretningen, der ikke er medtaget i
dette referat, men findes under dokumenter på vores hjemmeside.
Beretningen taget til
efterretning
Ib Johansen fremlagde regnskabet til godkendelse. Beholdning
pr. 30. september 19.549 kr.
Efterfølgende var der en kort snak omkring omkostninger ved
sporprøven, idet udvalget ikke havde reelle indtægter p.g.a. Covid 19.
Regnskabet godkendt.
Valg til arbejdsudvalget, på valg var Mia Dranig (der ikke
ønskede genvalg) og Claus Thomsen.
Der blev foreslået følgende til udvalget, Mille Sass,
Steffen Hansen og Claus Thomsen, og alle blev valgt
6. Valg af revisor.
Lis Vibe Helwer foreslået, modtager valg og Lis blev valgt.
Under eventuelt blev det oplyst. at et af udvalgets trofaste
medlemmer Ingolf Kamper var bortgået få dage før medlemsmødet, et forslag om at
udvalget ville sende en bårebuket blev vedtaget.
Medlemsmødet sluttede efter socialt samvær kl 2130
Ib Johansen
Dirigent.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ved medlemsmødet i oktober 2020 gennemgik udvalget stor udskiftning. Udvalget består nu af 4 medlemmer og af dem er 3 nye og et enkelt medlem genvalgt. Der har ikke været store udfordringer med at lære hinanden at kende, men derimod har vi haft en kæmpe udfordring, nemlig corona.
Det har været svært
at gennemføre arrangementer, men noget er det dog blevet til i årets løb.
Ringtræning og socialisering i efteråret 2020.
Kursus i sporlægning ved Avnstrup shelter i februar
Sportræning i Fanefjordskov 4 gange i feb./marts. Træningen var baseret på selvtræning, hvor der blev ”uddelt” et stykke
skov, blod og skind.
Gåtur i Knuthenborg Palmesøndag 28.marts blev aflyst pga.
corona.
Vildtsporprøve i Vemmetofte 4.april 4.april.
Gåtur til Svenskerkløften den 20.juni Denne tur blev desværre aflyst pga. manglende tilmelding.
Sporlæggerkursus i Haslev/ Skoleskoven 1.august.
Ringtræning udendørs i Faxe, opstart i april.
Træner
Claes Kragh Jensen og hjælpetræner Hanne Levin. Ringtræningen har været stor
succes med stor tilslutning hver eneste gang.
Sportræning 2 dage i august og september i Ovstrup
skov. Træningen var baseret på selvtræning, hvor der blev ”uddelt” et stykke
skov, blod og skind. Desværre var tilslutningen minimal.
Ringtræning indendørs i Faxe Hallen, opstart i september.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Forretningsorden for Midtsjællandsudvalget
under Dansk Gravhundeklub DGK
Udvalget består af 3-7 medlemmer + 1-2 suppleanter, som
vælges på det årlige medlemsmøde i okt. kvartal hvert år.
Som udgangspunkt sidder de valgte i udvalget i 3 år, I
tilfælde af, at der bliver indvalgt mere end 2 nye medlemmer samtidig, afgøres
ved det første udvalgsmøde efter valget, i hvilken turnus medlemmerne er på
valg, således at ca. 2 udvalgs- medlemmer + 1 suppleant er på valg hvert år.
Det er dog muligt at gå ud af udvalget i løbet af en
periode.
For ægtepar / samboende par gælder, at kun en af parterne
kan være medlem af udvalget.
Såfremt der ikke er valgt 7 medlemmer, kan udvalget supplere
sig selv efter behov
Ved første møde efter valget konstituerer udvalget sig med: udvalgsformand, udvalgssekretær og kasserer, samt fordeler opgaverne som
ansvarlige for udstilling, sporarbejde, gravtræning, ringtræning, gåture m.v..
Kasseren er underskriftsberettiget overfor udvalgets
bankkonto.
Udvalget kan vælge at give fuldmagt til udvalgets bankkonto,
til et af de øvrige valgte medlemmer
Omkonstituering kan finde sted.
Udvalgsmøder afholdes efter behov på foranledning af
formanden, eller efter ønske fra et udvalgsmedlem. Ved evt. møder før mindre
arrangementer, f. eks. sporprøver, er det ikke påkrævet, at alle
udvalgsmedlemmer deltager. Beslutninger træffes ved alm. flertal. Suppleanter og
revisor kan deltage i møderne, men har ikke stemmeret.
Udvalgsmøderne kan afholdes på skift hos et af
udvalgsmedlemmerne. Tid og sted aftales fra gang til gang. Udgift til mødet
dækkes med et rimeligt beløb
Mødet følger en fast dagsorden.
Faste punkter på dagsorden:
Der vælges på hvert møde en ordstyrer.
Udvalgssekretæren skriver referat, som sendes til alle
udvalgsmedlemmer inden for 3 uger efter mødet.
Transport til møder og andre udvalgsarrangementer godtgøres
ikke.
I forbindelse med godtgørelse af udgifter for trænere,
aspiranter og elever, se bilag 1.
Udvalgsmedlemmer, som påtager sig indkøb af forskellige
materialer, kan tildeles et rådighedsbeløb, hvor for der aflægges regnskab med
bilag til kassereren. I det hele taget er det vigtigt, at der altid
afleveres bilag til kassereren for alle udgifter, i form af kvittering,
kassebon eller et underskrevet udgiftsbilag.
Vedr. udvalgets materialer såsom; regnskaber med bilag og
programmer erhvervet af udvalget, dokumenter, breve også elektroniske, samt
kataloger, materialer til brug for træning, redskaber brugt til træning, skal
ved en persons ophør med en given udvalgs- eller tillidspost
overdrages til udvalget, da materialet er at betragte som udvalgets ejendom.
Udvalget afholder ingen udgifter i forbindelse med
udvalgsmedlemmers eller deres familiers fødselsdage og jubilæer. En sådan
eventuel udgift afholdes af udvalgsmedlemmerne for egen regning.
Udvalget giver en ærespræmie til de sjællandske udvalgs
udstillinger til et beløb af ca. 200 kr.
Bilag 1: Godtgørelse af udgifter for trænere, aspiranter,
elever og udvalgsmedlemmer i forbindelse med træning o.l.:
Bilag 2 Ekstrakt af DGK’s love med henblik på
arbejdsudvalgets arbejde
Denne forretningsorden kan til enhver tid ændres ved alm.
flertal.
Vedtaget af det siddende udvalg 30.december 2020, da Covid
19 har forhindret et fysisk møde er dokumentet godkendt pr mail fra
udvalgsmedlemmerne.
Claus Thomsen udvalgssekretær
Referat for udvalgsmøde i Haslev den 11. november kl 1900
Tilstede; Karina Skou, Mia Dranig, Ib Johansen og Claus
Thomsen (referent).
Indledningsvis blev konstitueringen godkendt, det blev
besluttet at da der var 3 nye medlemmer i udvalget blev valgperioderne og
arbejdsfordelingen aftalt som følgende
Karina Skou valgt for 3 år, kontaktperson for medlemmer og
DGK´s bestyrelse
Ib Johansen valgt for 2 år, sportræning samt eventuel
gravtræning.
Mia Dranig valgt for 1 år, Ringtræning og Facebook
Claus Thomsen valgt for 1 år, referent, Webmaster og gåture.
Efterfølgende en god debat,om hvilke aktiviteter der skulle
iværksættes fremadrettet, herunder en diskussion omkring sportræning i Ovstrup
skov. Vi blev enige om at da der var tale om den eneste statsskov på
Sydsjælland og Lolland Falster, hvor alle kunne booke tider, var det ok at gøre
det.
Der var også enighed om, at lave et arrangement for sporlæggere,
helst inden vi kunne starte sportræningen op i februar.
Ringtræning vil fortsætte som hidtil i det omfang Covid19
tillader det, med træning skiftevis i Faxe og Vordingborg.
Med hensyn til gåture var der en del forslag, vi ville dog
starte med en løvfalds-juletur til Knuthenborg og så tage det op på næste møde.
Der var også forslag for igen at lave et skue som tidligere
ved Rønnede omkring grundlovsdag, tages op på næste møde.
CT gav en kort orientering om hjemmesiden og de muligheder
vi havde der med hensyn til tilmeldinger til arrangementer.
På mødet blev der fremlagt forslag til datoer til de nævnte
arrangementer, men det er ikke skrevet i referatet, da vi på det tidspunkt ikke
havde sikkerhed for at vi kunne booke de nævnte tidspunkter.
Næste møde finder sted i Haslev den 6 januar kl 1300.
Claus Thomsen,
Referat fra udvalgsmøde de 18. oktober 2020 i cafeteriaet på
Farø kl 1500
Tilstede: Ib Johansen, Karina Skou, Claus Thomsen og Lis
Helwer (afgående udvalgsmedlem)
Mia Dranig havde meldt afbud.
Indledningsvis blev der foretaget en ovedragning af kasse og
materialer (forplejningsartikler til møder og aktiviteter), samt en liste over
aktiver for udvalget.
Efterfølgende konstituerede udvalget sig med Karina Skou som
formand, Ib Johansen som kasserer og Claus Thomsen som udvalgssekretær.
Det blev besluttet at udvalget ville etablere en hjemmeside
og opgaven blev ovedraget til udvalgssekretæren.
Afslutningsvis, en bred debat om aktiviteter, så som
sportræning, sporprøve, ringtræning og gåture i naturen herunder en løvfaldstur
til Knuthenborg.
Ib Johansen ville undersøge hvilke datoer i februar marts
2021 vi kunne få til sportræning i Fanefjord skov, og vi vil også prøve at få
enkelte dage i Borremosen eventuelt med en teoridag.
Det blev aftalt at der skulle holde et møde igen hurtigst
muligt, for at få aftalt aktiviteter
Medlemsmøde Midtsjælland 8/10-2020
1.
Lis Helwer vælges
2.
Claes Jensen og Susanne Staal meldte sig
3.
Aktiviteterne har ikke været mange i det forløbne år. Den primære grund har
været restriktioner pga. Covid-19, som har forhindret planlagte aktiviteter.
Den sædvanlige løvfaldstur rundt i Knuthenborg trak igen et stort fremmøde. Vi
har været heldige, at kunne tilbyde indendørs ringtræning både i Faxe og i
Vordingborg. Begge steder blev der afholdt hyggelige juleafslutninger.
I januar havde vi en dejlig tur i Vallø
Slotspark med efterfølgende kaffe, kage og hyggeligt samvær. Igen et stort
fremmøde.
Så kom Corona’en med de mange
restriktioner, Den indendørs træning blev aflyst og det samme skete med
forårets sporprøve i Vemmetofte.
I slutningen af april gav det lovmæssige forsamlingsantal
mulighed for udendørs ringtræning i Faxe, dog med tilmelding og begrænset
fremmøde. Alt forløb uproblematisk. Den udendørs træning er nu afsluttet og lokaler
er booket både i Faxe og Vordingborg, så vinterens træning kan starte i
slutningen af oktober.
Der var ingen spørgsmål til beretningen.
4.
Det reviderede regnskab gennemgås og godkendes.
5.
3 Udvalgsmedlemmer trak sig. Mia Dranig Ryberg vil gerne fortsætte som udvalgsmedlem.
Karina Skou, Ib Johannesen og Claus Thomsen stillede op som nye medlemmer. De
vælges alle 4 til Udvalget. Et potentielt udvalgsmedlem er fraværende pga.
sygdom. For at gøre det muligt at supplere Udvalget uafhængig af et indkaldt møde,
bør det indskrives i Forretningsordenen, at Udvalget kan supplere sig selv. Dette
tilsluttede forsamlingen sig. Hvis Udvalget ikke bliver et ulige antal
medlemmer, skal det noteres hvad der skal gøres ved stemmelighed.
6.
Lis Helwer vælges til revisor.
7.
Der var ikke kommet forslag til dagsordenen.
8.
Der er spørgsmål og debat vedrørende k-tal og brugen af dna prøver. Opdrætterne
har et problem med de mange hunde, der ikke kan bruges i avlen grundet højt k-tal.
Der informeres fra DGK bestyrelse om, at det tilstræbes at der iværksættes
yderligere forskning og indsamling af data. Agria har en del data fra Sverige, med
det er usikkert om de er anvendelige i DK.
Mia Dranig, referent
MobilPay: 355136
Betalinger til Dansk Gravhundeklub Midtsjælland:
NORDEA
Reg.nr.: 2362 Konto.nr.: 4391 922 581
© 2025 Dansk Gravhundeklub Midtsjælland. All rights reserved.